Beszámoló a kezdetekről

Kedves Magic Fanok!

Eljött az idő a nagy beszámolóra. Nem véletlenül lapítottunk eddig, meg akartuk várni azt a pillanatot, amikor kissé lenyugodtak a kedélyek, és mi is tudunk összeszedetten gondolkodni, tapasztalatokat közvetíteni.
Lehet üzleti, avagy vendéglátós és privát megközelítésből is; engedjétek meg, hogy a kettő egyvelegével tisztelegjünk előttetek.
A büfékocsi bezárása utáni néhány napban éjt nappallá téve dolgoztunk az étterem befejezésén, és attól függetlenül, hogy a barátaink szép számban segítettek nekünk önzetlen munkájukkal az utolsó pillanatokig, természetesen előre tudtuk, hogy nem lesz elég az a pár nap az átállásra. De nem tudtuk másképp megoldani, minden le volt fixálva, időpontok, események, stb. Az, hogy mik az előzetes visszajelzések bizonyos eseményekkel kapcsolatban, már megtanultuk, hogy semmit nem jelentenek, előfordult már negatív és pozitív végkifejlet is az ellenkezőjét várva. Ettől függetlenül természetesen próbáltunk a lehető legjobban felkészülni a nyitó napra, de murphy ismét közbeszólt; két ember gyakorlatilag szó nélkül hagyott ott minket a nagy nap előtt, további két új munkatárs pedig csak a következő naptól tudott jönni dolgozni, így maradtunk öten kezdésre, ami most visszatekintve nevetséges. A nyitó napot megelőzően csináltunk két próbanapot, vagy vacsorát, ha úgy tetszik. Igyekeztünk szokni, mi merre van, több száz hamburgert legyártottunk, de utólag beláttuk, ez semmire nem volt elég (bár ennél többet nem tehettünk a felkészülés érdekében). Így indultunk neki az első napnak, ami kellemesnek semmiképpen nem volt nevezhető, őszintén szólva életünk legborzasztóbb és legnehezebb napja volt, mint ahogyan sok embernek is, aki aznap eljött hozzánk. A legfájóbb, hogy mindezt úgy kell leírnunk, hogy közben minden tőlünk telhetőt megtettünk, a végsőkig küzdöttünk, de nagyjából mintha semmit nem ért volna. Igaz, hogy rengeteg embert kiszolgáltunk, de iszonyú lassan ment, gyakorlatlanságunk pedig minden egyes pillanatban kiütközött. Soha egy másodpercig nem gondoltuk, hogy ennyien eljöttök hozzánk rögtön az első napon, de hozzá kell tennünk, hogy ha gondoltuk volna, sem bírtunk volna többen lenni, sem nem lett volna nagyobb gyakorlatunk – első nap lévén. Csupán szeretnénk, ha tudnátok, hogy mi hogyan éltük meg az első napot, és mennyire sajnáljuk, hogy nektek hasonló rosszakat kellett átélnetek. A bajt tetőzte, hogy iszonyú meleg volt, és a sor az üzlet előtt kanyargott, mindenki kitikkadt, mire sorra került, nekünk meg arra sem volt kapacitásunk, hogy vizet osztogassunk, az a néhány ember aki dolgozott, azt sem tudta, merre menjen, hogy gyorsabban kész legyenek a hamburgerek. Tudjuk, hogy rengetegen, akik aznap eljöttetek, soha többet nem jöttök vissza, de reméljük, azért eljut Hozzátok is ez az üzenet.
Mivel majdnem ugyanezt egyszer már átéltük három éve, amikor elkezdtük a Magic Burgert, ezért azt is tudtuk előre, hogy most is hasonlókat fogunk tapasztalni. Erre nem lehet felkészülni, ezt át kell élni. Annyiszor terveztünk el dolgokat, hogy majd így lesz, meg úgy, aztán úgy pofára estünk, ahogy kell, és azon gondolkoztunk, hogy lehettünk ilyen naivak. Mindig vannak azok a bizonyos izék, amikbe bele kell lépni, hogy megtapasztald, mi a megoldás. Hiába tervezel. Most csak azt tudtuk, hogy hetekig nem fogunk aludni, enni, emberi életet élni, hogy fogalmunk nem lesz, bizonyos esetekben mi a teendő, hogy közben fognak kiderülni dolgok, hogy rengeteg elégedetlen vendég lesz és még sorolhatnánk. És azt is tudtuk, hogy ha eltelik pár hét, netán egy hónap is, már egy nagy sóhajtással tekinthetünk vissza a nehéz kezdetekre. Hát, ez a pillanat is eljött. Az első másfél hét szó szerint kezelhetetlen volt, annyira sokan jöttek, hogy egyszerűen nem bírtuk el a tömeget, kiszolgálhatatlan mennyiségű rendelést vettünk fel. Ez a hely egyszerűen kicsi volt annak az embertömegnek, ami megjelent, hiába voltunk néhány napon belül tízen (!), hiába ment napról napra minden jobban és gyorsabban, nem bírtuk olyan tempóban kiszolgálni a vendégeket, ahogyan szerették/szerettük volna. Óriási volt az érdeklődés, rengetegen voltak kíváncsiak, de ezzel az az álom is szertefoszlott, hogy nagyrészt elégedett vendégek távoznak tőlünk. Kicsit úgy éreztük magunkat, mint a büfékocsiban az utolsó időszakban, amikor már a létező összes cseppet kifacsartuk belőle és a kapacitás többszörösét csináltuk azon a parányi helyen. Az utolsó ilyen őrült napon (egy szombat este) először és utoljára fordult elő, hogy vacsorára már nem tudtunk hamburgert adni. Sem azelőtt, sem azután nem történt ilyen az új helyen, és azóta is vészesen figyelünk, hogy ne fordulhasson elő többet.
Örömmel tudatjuk, hogy az őrült állapot normalizálódott pár hete, és azóta is így halad.
Bátran ki merjük jelenteni, hogy a kezdeti korszakban lévő Magic Burger Bar adott körülmények között, adott létszámmal a maximális teljesítményt, tempót, minőségi munkát tudja nyújtani a vendégek felé, nincs horror sorban állás, folyamatosan vesszük fel és adjuk ki a rendeléseket, nincs kavarodás, minden jó. Összeszokott a társaság, mindenki tudja a dolgát, nincs fennakadás, nincsenek kérdések. És hozzátesszük, ez 11 egymás számára vadidegen ember összeszokását jelenti, ami nem kis dolog. A jelenlegi állapot még koránt sem tökéletes, sőt, teljesen alapjáraton döcög ahhoz képest, hogy mi lesz később. Először is szeretnénk bepótolni azokat a dolgokat, amikkel el vagyunk maradva; pl. biztosítani a rendkívül bonyolult házi sült krumpli és hagymakarika gyártásának folyamatosságát. Mind a kettő 4-5 fázisban készül, és nevetséges, de sokkal nehezebb elkészíteni, mint egy hamburgert. Ezekhez a dolgokhoz még kellett pár komolyabb gépet beszerezni, ez sem volt kis beruházás. Házi hagymakarika van :) krumplit sajnos csak ősszel fogunk tudni legközelebb adni… most, hogy pár hét alatt sikerült belőnünk a mennyiséget, a készítés pontos technológiáját és a helyes tempót, eltűnt a piacról az a fajta burgonya, amiből lehet ezt készíteni. Így őszig, amikor is megjön majd az új krumpli, kénytelenek vagyunk a régi fajta mirelit krumplinkat használni.
Bankkártya terminál már van, csupán a Szép-kártyás fizetésre kell várni, várjuk vissza a bankból a papírokat. Az alkohol árusítási engedély folyamatban, ahogy megvan, jöhet a sör!
Napernyőket végül csináltatnunk kellett, mert a hónapokkal ezelőtt leadott igény a reklám-napernyőkre nem hozta meg a kívánt portékát.
Szeretnénk megköszönni végtelen türelmeteket és kitartásotokat, higgyétek el, minden gondolatunk akörül forog, hogy Nektek is jó legyen. Igyekszünk jóvá tenni kezdeti hibáinkat, és gördülékenyebben kiszolgálni Benneteket. Reméljük, hogy egyre jobbat és jobban tudunk adni.

Peace

Facebook

Beszámoló a kezdetekről bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. Zsola hozzászólása:

    Szerintem amit csinaltok szuper, a hosszu sorban allva neha elfelejti az ember hogy milyen nehez melo ez nektek, reggeltol estig ott robotolni, de amikor mar a pofamban van munkatok gyumolcse felejtem is

    A krumplit nagyon varom
    A wifi legyen free
    A marhahus kicsit fuszeresebb
    Es minden oke lesz!

  2. Sakee hozzászólása:

    Örülök az új helynek,talán könnyebb a megközelítése számomra ,mivel sokat olvastam Rólatok,de amikor lett volna lehetőségem megállni a Szentendrein,akkor kétszer is 15perc várakozás és sorban állás után rájöttem,hogy egy gyorskajához ( csak a várakozásra) nincs ennyi ideje egy embernek. Mivel többet járok a mostani hely közelében,lehet teszek még egy próbát,de a várakozás hosszú sorokban ma már abszolut nem menő “sajnos”. Ha nem lesz sor bemegyek, egyszer ki kell próbálni címszóval. De (lehet hogy makacs vagyok) nekem manapság ,mikor annyi konkurencia van nem menő a várakozás. ( házhoz rendelve a jó pizza 30perc,akkor mit akarok várakozni 15+ perceket csak a rendelésig…..) az idő pénz egyre jobban. de sok szerencsét az új helyhez,remélem meggyőztök engem is 😉

  3. rszarvas hozzászólása:

    Én csak gratulálni tudok a Magic Burger Bar-hoz. Persze hogy voltak fennakadások, de hát hol nincsenek… Akármekkora is volt a sor, a kész hambi kárpótol. :-) Nekem és még sok ismerősömnek ünnep az, amikor nálatok ehetünk. Kívánok nagyon sok sikert, kitartást és erőt, hogy a rettentő sokára lesz nyugdíjam egy részét is nálatok költhessem majd el. :-)

  4. Lukács István hozzászólása:

    Nekem nem volt bajom sem a nyitónappal, sem az utána következő ottléteimmel. A minőség a megszokott,, a környezet nagyon jó lett, így én nem érzem problémásnak a dolgot. Igaz, egyszer mentem csak estefelé, de akkor is megvolt, ami kellett.
    Köszönöm a munkátok! Kitartást a pörgéshez és a munkához, s remélem élvezni tudjátok a sok éves munkátok gyümölcsét!

    Az előttem hozzászólónak a gondolatához csak annyit, hogy ne legyen free a wifi, mert az egész környék azt használja majd. Tökéletes ez a mostani megoldás. Aki odajár, meg tudja kérdezni, hogy mi a wifi password. Ahogy a Lilla nekem is megmondta, amikor kérdeztem, az életem mentette meg vele. :)

    Pistók

    • 0SM hozzászólása:

      Az, hogy free a wi-fi, vagy jelszóval védett, két külön dolog…
      Biztos jó ember vagy, de semmi pénzért nem cserélnék veled, ha az életed múlhat egy wi-fi-n.

  5. Attila hozzászólása:

    En csak azt sajnalom nagyon, hogy borzaszto messzire kikoltoztetek a varos tulso vegebe. :-/

  6. Sanyika hozzászólása:

    minden oké csak kérlek LÖKD IDE A SŐŐŐRT!!! 😀

  7. blaze hozzászólása:

    Korrekt ez a kis szösszenet, maximális riszpekt Nektek, a teljeskiőrlésű buci a kedvenc, és remélem a hagymakarika + krumpli is sinre kerül, mert jelenleg a hagyma 300 Forintért viccesen kevés, amire észre veszed ott van már el is fogyott!!! :) A sokféle LIGHT/DIET üdítőért pedig további riszpekt ! HÁJRÁ, CSAK íGY TOVÁBB!

  8. Árvizi Hamburgeres hozzászólása:

    Köszönjük a beszámolót! Ismerőseimtől hallottam csak rólatok korábban, sejtettük hogy az első időkben nagy roham lesz nálatok, így mi számítottunk sorban állásra. Tehát már eleve nem zavart minket a várakozási idő mert tudtuk hogy meg fogja érni :) És igen, ha továbbra is csak öten lennétek és sor kígyózna az Aliz utcában, mi akkor is végigállnánk a sort, mert bár nem vagyunk időmilliomosok, ezért a hamburgerért érdemes bevállalni a kis kellemetlenséget :)
    További jó munkát és KÖSZÖNJÜK hogy itt vagytok :)

  9. keylock hozzászólása:

    Gondolkodtok azon, hogy a sörválaszték ne a kommersz soproniborsodiheinekenstella vonalon mozogjon, hanem kézműves (de utálom ezt a szót) söröket áruljatok? Tudom, nem fizetnek, mint a nagyok, de ahogy a hamburger sem mcdonalds szintű a sör se legyen kommersz! Simán el tudnék képzelni csapon egy dupla kölesest vagy keserű mézet.

  10. csibe hozzászólása:

    20 percet autóztunk , hogy kipróbáljuk a burgert. Megérte. Szokásomhoz híven túl vállaltam magam. Annyi mindent kértem bele, hogy a végén nem is ízlett. Legközelebb maradok az alap motyóknál, úgy lesz a tuti.
    A hely faja, sorban állás nem faja.
    Jövünk még szerintem! :)

  11. Fejes Balázs hozzászólása:

    Jók vagytok, kitartást és minden rendben lesz ! :)

  12. freddyr hozzászólása:

    Sajnos még messze nem normalizálódott a helyzet. Ma 20 perc sorban állás után adtuk fel, mert még másfélszer ennyi lett volna hátra, plusz míg elkészül a burger. Ez egy gyorsétteremnél nonszensz. Most egy jó ideig biztos nem próbálkozunk újra :(

  13. Tálas János hozzászólása:

    Sziasztok!

    Az elmúlt hetekben jópárszor megfordultam nálatok, és csak elismeréssel tudok beszélni a kiszolgálásról és az ételek minőségéről. Csak így tovább! Ma is megyek 😀

    Egyetlen dolgot fel tudnátok venni az elintézendők listájára? Sejtem, hogy nem ez lesz a legfontosabb, de jó lenne pár BICIKLITÁROLÓ. A tesconál van a legközelebbi :(

    János

  14. Andrew hozzászólása:

    Ma jártam ott 11:35-kor és megint az utcán állt a sor, a terasz meg teljesen teli volt. Mivel dolgozom hétköznap (mint általában az emberek) sajnos nekem se volt 25-30 percem állni a sorban csak hogy megrendelhessem a kaját… nagy kár érte. Biztos azért is ilyen lassú a dolog, mert az emberek állás közben képtelenek előre kitalálni mit kérnek és a pénzt is akkor kaparják össze amikor fizetni kell. Láttam már sok helyen ilyet sajnos, ez az igazi hazai magyaros mentalitás hogy ennyire figyelnek a másikra!

  15. Balázs hozzászólása:

    Sziasztok, kártyás fizetés működik az új helyen?

  16. OG. hozzászólása:

    Kár, hogy fizetőssé tették az utcát. Most az ember vagy siet, hogy ne kapjon csomagot a kocsira vagy bedob 100 ft-ot. a parkolásra… A puszta közepén…

  17. Oszkó László hozzászólása:

    Sziasztok!

    Tényleg jó a hamburger és ráadásul nekem közel van, mert kb. 100 méterre dolgozom. Ezért talán megengeditek, hogy néhány jobbító szándékú észrevételt tegyek, hátha segítek vele.
    1. a kiszolgálás valóban lassú, ebédidőben 30 perc is lehet+a sorban állás, ha rosszkor érkezel. Ez sok, ennyit csak a fanok várnak, az pedig hosszú távon nem elég. Akinek 30 perc ebédszünete van az nem megy oda idegeskedni, a környéken több, jó konyhájú kifőzde van…
    2. Szintén komoly gond a rendelés lassúsága. A vendégek közül sokan a kasszához érve kezdik olvasgatni a feltéteket. A családokban pedig a “ki mit eszik” diskurzus sokszor 10 percig is eltart, és nem szólhatsz rájuk… Elektronikus rendelés? Tableten bepötyögjük, blokk, kasszánál fizet?….
    3. Ahogy én látom (6-8 alkalomból), akinek az ajtónál jut hely a sorban, az általában elmegy.
    (Persze míg szalad a szekeretek ez nem gond.)
    4. A bolt berendezése. Biztosan voltak korlátaitok a berendezésben, de valamit javítani kéne a tárgyak elhelyezésén. A sor és a várakozók miatt alig lehet mozdulni. Aki kimenne a teraszra, nem jut ki. Aki bevinné az üres tálcát, nem jut be. WC-re menni? Nehézkes. Szóval a kassza az üzlet közepén öngól. Mi lesz télen?

    Eredményes küzdelmet kívánok a fenti nehézségekkel.
    Sziasztok

  18. Gejza hozzászólása:

    A hamburgeretek nagyon jó, de ez a mirelit sült krumpli nem valami jó. Kicsit olajos és puha is. Tudom, hogy majd jön a másik, de addig lehetne valami jobb féle mirelit sült krumpli.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.